+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

6+1 tipp a nyári családi napirendhez

Érdekességek - Az ideális napirend a nyári szünetben és egyéb jótanácsok az egész családnak

A hosszú nyári szünet - bár komoly logisztikai fejtörést okoz a szülőknek- nagyon hasznos a gyerekeknek, akik ilyenkor tudják kipihenni a szellemi, idegi fáradtságot, az egész évi megterhelést. Míg fizikailag, testileg akár pár nap alatt is sikerül, az idegrendszernek hosszabb időre van szüksége a regenerálódáshoz.

Az első pár hétben adjunk lehetőséget gyermekeinknek a semmittevésre, hadd csinálják azt, amihez kedvük van: minél többet lustálkodjanak, pihenjenek, játsszanak, mozogjanak. Később azonban fontos, hogy legyenek feladatok és következetes napirend.

6+1 tipp a nyári napirendhez

  1. Főként a kicsiknek ne engedjük meg huzamosabb ideig, hogy nagyon későn feküdjenek le, és aztán átaludják az egész napot.
  2. Az étkezések legyenek nagyjából ugyanabban az időpontban, ez ugyanis keretet ad a napoknak.
    Minden nap adjunk valamilyen feladatot kicsiknek és nagyoknak egyaránt: viráglocsolást, portörlést, porszívózást, rendrakást a saját szobájukban, kimosott ruhák kiteregetését vagy a megszáradtak összehajtogatását, segédkezést az ebéd előkészületeinél… stb.
  3. A lefekvés időpontját is állítsuk be gyermekeink életkorának megfelelően: a legkisebbek legkésőbb 9 óráig kerüljenek ágyba, a nagyobbaknak a 10 óra lehet irányadó. Persze egy-egy összejövetel vagy a nyaralás idején ez a rendszer borulhat pár napra, de aztán érdemes visszaállni a megszokott ritmusra.
  4. Figyeljünk oda, hogy minden nap mozogjanak eleget a friss levegőn és korlátozzuk a „kütyüzést”. Ugyanez vonatkozik a tévézésre is.
  5. Szervezzünk közös programokat, biciklizzünk, túrázzunk, bográcsozzunk vagy társasozzunk, nézegessünk fényképalbumokat! A lényeg, hogy együtt legyen a család!
  6. Minden este legyen esti rituálé összebújással, meséléssel, beszélgetéssel és könyvolvasással!

+1 Tipp: Vezessünk nyáron élménynaplót, amibe minden családtag írhat, rajzolhat, fotót tehet! Nagyon jó móka, amikor karácsonykor újra előszedjük és jókat derülünk a kedves történeteken, fotókon.

 

Jean Orsolya - 2019 július 11.
 

 

Ezért fontos, hogy gyermeke mindig időben feküdjön le!

Ha gyakran rosszul alszik gyermeke, éjszaka többször felébred, este nehezen alszik el, lehet, hogy az alvási szokásaival vagy éppen azok hiányával van a gond. Végigvettük, mi minden állhat az alvással kapcsolatos problémák hátterében!

7 alvássegítő praktika iskolás gyerekeknek

Későn fekszik, sokáig nem tud elaludni, reggel meg alig tud felkelni gyermeke? Nappal pedig fáradt, nem tud koncentrálni a suliban? Lehet, hogy nem elegendő számára az alvás mennyisége és a minősége sem megfelelő! Íme néhány praktika, ami segít megszüntetni az alvásproblémákat!