+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

1192. Budapest, Drágfy köz 1.

Egészség

Ezért életbevágó, hogy eleget aludjanak a kamaszok!

A serdülőkor nem csupán a látványos testi változások, de a személyiség alakulásának emblematikus korszaka is egyben. A tiniknek kezd kialakulni saját világlátásuk, érdeklődési körük, stílusuk. Szeretnek lázadni, és olyan dolgokat tenni, amivel bizonyítják, ők önálló, a szüleiktől független emberek és ezzel gyakran kergetik „őseiket” a kétségbeesésbe. Ilyen például az alvás kérdése is. A tinik többsége ugyanis felesleges időpocsékolásnak tartja az éjszakai pihenést, amely – úgy gondolják - értékes órákat vesz el tőlük.

Kihagyjuk vagy sem a vacsorát a jó alvás érdekében?

A szakértők egybehangzó véleménye, hogy lefekvés előtt pár órával már nem ajánlatos nehéz, zsíros ételeket magunkhoz venni, mert megterheli az emésztőrendszert és nem hagyja pihenni a szervezetet. De mi a helyzet akkor, ha túl későre csúszik a vacsora, ám úgy érezzük, muszáj valamit ennünk, mert nagyon éhesek vagyunk? Melyik előnyösebb az alvásunk minőségére nézve: ha kihagyjuk a vacsorát és korgó gyomorral fekszünk le vagy ha mégis eszünk valamit?

Nyugtalanul alszik a baba? Ez lehet az oka!

Ahhoz, hogy a kisbabánk jó alvó legyen és az éjszakák nyugodtan teljenek, elsősorban türelemre és időre van szükség, hiszen az alvást tanulni kell és idegrendszeri érettségre van hozzá szükség. A nyugtalan alvás ugyanakkor sok esetben hozzátartozik a kicsik természetes fejlődéséhez.

7 betegség, amelynek egyik fő tünete: a fáradtság

Van, amikor szimplán azért vagyunk fáradtak, mert keveset aludtunk vagy túl sok volt a munka és kevés a pihenés. Ha azonban a fáradtság állandósul és szinte semmi nem segít rajta, érdemes alaposabban végére járni az okoknak, mert lehet, hogy betegség áll a hátterében.

Ezért fontos, hogy gyermeke mindig időben feküdjön le!

Ha gyakran rosszul alszik gyermeke, éjszaka többször felébred, este nehezen alszik el, lehet, hogy az alvási szokásaival vagy éppen azok hiányával van a gond. Végigvettük, mi minden állhat az alvással kapcsolatos problémák hátterében!

Iskolakezdés előtt korábban bújtassuk ágyba a gyerekeket!

Nem árt, ha a gyerekek legalább egy héttel az iskolakezdés előtt változtatnak alvási szokásaikon és korábban mennek aludni. Az alváshiány ugyanis gyengíti az immunrendszert és az iskolások könnyebben elkaphatják az ősszel egyébként is megjelenő, a légutakat érintő betegségeket.

5 tipp, hogy a baba jól aludjon

Mire lehet szüksége egy babának a nyugodt alváshoz? Elsősorban a szüleire, akik megfelelően gondoskodnak róla. De azért van más is, amivel elősegíthetjük, hogy az éjszakák ne forduljanak káoszba. Íme 5 tipp!

Reggel gyakran ébred kiszáradt szájjal és fejfájással? Alvási apnoe is lehet az oka!

Az alvás alatti légzészavart nem szabad félvállról venni, kezelés nélkül ugyanis több súlyos betegséggel is összefüggésbe hozható.

Altató helyett ez a módszer segíthet az elalvásban!

Évezredek óta megfigyelt, tudományosan is megerősített tény, hogy a megfelelően kiválasztott zene segít az elalvásban, és gyógyítja az alvászavarokat. Pontosan hogyan hatnak és mely zenék segítenek az alvásra hangolódásban? Írásunkban megtalálja a választ!

Már kutatások bizonyítják a lefekvés előtti kütyüzés egészségkárosító hatásait

Beszippantotta Önt is a digitális világ? Esténként a telefonjával fekszik, a laptopjával kel? És csodálkozik, hogy rosszul alszik?

Súlyosbodó (vagy épp javuló) alvásproblémák nyáron

Nagy melegben általában romlik az alvás minősége, de nyáron a csökkenő terhelés, kevesebb stressz miatt javulhatnak is bizonyos alvászavarok.

Már megint front van, fáj a fejem és nem tudok aludni!

A frontérzékenység egyénenként különböző formában jelentkezhet. Van, aki a hidegre, más inkább a melegre reagál érzékenyebben és a tünetek is nagyon eltérőek lehetnek. Sokan panaszkodnak ilyenkor migrénes fejfájásra, koncentrációs zavarokra és alvásproblémákra is.