+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Sziesztázzon a munkahelyén és jobban teljesít!

Érdekességek - A kora délutáni szieszta, vagy egy pihentető séta nem csak a dolgozó, de hosszú távon a munkáltató számára is nagyon hasznos lehet. Hogy pontosan miért? Elmagyarázzuk!

A Michigan Egyetem kutatása szerint azok a munkavállalók, akik a munkaidejük közben néha ledőlhetnek aludni vagy hosszabb szüneteket tarthatnak, egy idő után sokkal produktívabbak lesznek, és jobban viselik a stresszt. Ez pedig különösen igaz lehet azokra, akik valamiért nem képesek végigaludni az éjszakát, ezért problémát okoz számukra, hogy hosszabb ideig éberek és frissek maradjanak.

Napközbeni lejtmenet

Nincs olyan ember, aki, ha reggel 8-kor elkezdi a munkát, még délután kettőkor is ugyanolyan frissességgel és kreativitással képes dolgozni, mint amikor nap elején nekilát a feladatainak. Bár az elvégzett munka mennyisége szempontjából az lenne a legeredményesebb, ha egész nap a mókuskerékben maradnánk és a már felvett tempóban teljesítenénk, az emberi test nem így működik.

Ha megállás nélkül dolgozunk, a munkát látszólag valóban gyorsabban elvégezzük, a hatékonyságunk azonban folyamatosan csökken. Az egyre romló teljesítménynek egyszerű oka van: a kimerültség növeli a feszültséget, rontja a koncentrációs képességet és a kreativitást is. Mindezen viszont a napközben beiktatott kis pihenőkkel lehet segíteni.

Hatékonyságnövelés 90 percben

Egy, a témával foglalkozó szaklapban – a Nature Neuroscience-ben - leírt kutatás során a szakértők naponta négy alkalommal mérték az alanyok teljesítményét, amely a legtöbb esetben folyamatosan csökkent. Azoknál viszont, akik a munkanapba beiktattak egy félórás, rövid alvást is, a hanyatló tendencia egy idő után leállt. Azon alanyoknál pedig, akik 60 percet aludtak a munkaidő közben, a teljesítmény egy ponton ismét növekedni kezdett.

Sara Mednick, a California egyetem kutatója szerint a munkaidőn belüli alvás hasonlóan kedvező előnyökkel jár, mint egy 8 órás, nyugodt, éjszakai alvás. A kutató szerint egy 20-60 perces rövid szundítás segíti az emlékezőképességet és a megértést, ugyanakkor az igazi teljesítménynövekedés csak akkor következik be, ha ez a pihenő eléri a 90 percet, ekkor vált át ugyanis az agy az alvás REM stádiumába, amiből felébredve kreatívabbak leszünk, jobban dolgozunk fel adatokat, és hatékonyabban kötjük össze az információkat.

A kreatív ötletekhez kipihentség kell

A napközbeni pihenés fontosságát már több cég is felfedezte. A cégek vezetői állítják, nagy nyomás mellett, fáradtan lehetetlen kreatívan és új szemszögből rálátni egy-egy problémára. Csak úgy születnek új energiák és új gondolatok, ha mindenki frissen és stressztől mentesen tud alkotni.
És a pihenés nemcsak a kreativitásnak tesz jót! Egy kis szünet után például gördülékenyebben megy még a nehezebb és összetettebb feladatok és problémák megoldása is, a kommunikáció kevésbé ellenséges és feszes. Pihenten kevésbé vagyunk morcosak, és nyitottabbak vagyunk az új megoldásokra is.

Sok cégvezető jött már rá, hogy az alkalmazottakat néha hagyni kell pihenni, persze mindezt ésszerű keretek között. De egy sétának vagy 20-30 perces pihenőnek bele kell férnie a napba. S hogy a munkaadó mit kap ezért cserébe? Produktívabb, kiegyensúlyozottabb és elégedettebb, ezáltal lojális és megbízható munkatársakat, akik örömmel járnak be munkahelyükre dolgozni és persze pihenni.

 

Jean Orsolya - 2018 április 12.
 

 

Ezért lehet életveszélyes, ha gyermeke horkol!

A gyermekkori horkolás okai, veszélyei és kezelése. Gondolta volna, hogy a gyermekkori horkolás összefügghet a hiperaktivitással is? Elmagyarázzuk, hogyan!

5 bevált módszer fáradtság ellen

Az alábbi módszerek segítenek leküzdeni a fáradtságot és visszanyerni az elvesztett energiát!