+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Így tegye stresszmentessé az ünnepek előtti időszakot!

Egészség - Tippek, hogyan tud kiegyensúlyozott és energikus maradni az ünnepek közeledtével

Fényterápia

A fény serkenti a jó hangulatért felelős szerotonin hormon termelődését, enyhítve a szezonális affektív zavar tüneteit, amitől sokan szenvednek a téli hónapokban. Jellemző tünetek: hangulati nyomottság, fáradékonyság, aluszékonyság, a koncentráció csökkenése. Töltsön a szabadban minél több időt, jelentkezzen fényterápiára!

Mozgás

A napi rendszeres, legalább félórás séta, kocogás vagy más típusú mozgás elengedhetetlen az egészség szempontjából. A gyaloglás, a friss levegő oxigénnel tölti fel az egész szervezetet, nyugtató hatással van az agyra, javítja az alvás minőségét.

Illóolajok

Egyes citrusfélék illatanyagai nyugtatnak, segítenek a stressz csökkentésében. Csepegtessen citrom- vagy narancs-illóolajat egy zsebkendőre, tegye a zsebébe és időnként törölje át vele az arcát! Megoldás lehet az illóolajok párologtatása is.

Minőségi pihenés

Bármennyire is sok a tennivaló az ünnepek közeledtével, soha ne az alváson és a pihenésen spóroljon! Gondoljon arra, hogy csak akkor lesz képes megbirkózni a munkahelyi és az otthoni feladatokkal, ha kellő energiája van hozzá, ez pedig nem megy másként, csak ha legalább napi 7-8 órát alszik. Ha nehezen megy az elalvás, vegyen lazító fürdőt, olvasson vagy hallgasson kellemes zenét, nézegessen családi fényképalbumot. A lényeg, hogy elterelje a figyelmét a másnapi teendőkről.

Fűszerek

A forró, fűszeres ételek segítik az endorfinok felszabadulását. Nem véletlenül vágyunk ilyen ételekre, italokra. A legjobb fűszerek, amelyek jókedvre derítenek: a chili, a fahéj, a kardamom, a rózsabors, a gyömbér és a római kömény.

Vitaminpótlás

Ne engedje, hogy szervezete vitaminraktárai kiürüljenek! Köztudott, hogy stresszhelyzetben, fizikai megterheléskor és fertőzések esetén megnő a szervezet vitaminfelhasználása. Antistressz vitaminok: a C-, B1-, B6-, B12-, E-vitamin. A B-vitamin a magnéziummal verhetetlen párost alkot a stressztünetek, a feszültség enyhítésében és hosszú távon szedve jótékonyan hat az idegrendszerre.
 
Stresszűző praktikák

A rendszeres mozgáson kívül a masszázs is kiváló stresszoldó hatással bír. Hetente egyszer érdemes szaunázni is, ami ugyancsak lazítja a stressz miatt görcsbe rándult izmokat, simítja az idegrendszert és segít a test általános méregtelenítésében is.

 

 

Jean Orsolya - 2017 december 08.
 

 

Tesztelje tudását! Érdekességek az alvásról, melyeket nem biztos, hogy tudott!

Tudja, hogy melyik állat bír ki akár egy hónapot is huzamosabb alvás nélkül? És azt, hogy az állatoknál is előfordulnak alvászavarok?  Válaszoljon a 6 kérdésre és ellenőrizze a válaszait!

A válás súlyosbítja az alvászavarokat!

Ilyen hatással vannak a válás és a pszichés problémák az alvásunkra