+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Állandóan fáradt? Nem csak az alváshiány okozhatja!

Egészség - Ezek az okok állhatnak fáradtsága, állandó kimerültség-érzése hátterében!

Sokszor nem is elsősorban fizikális jellegű a fáradtság, hanem lelki, érzelmi okok állnak a háttérben. Az ilyen jellegű kimerültség-érzés tünetei hasonlóak ugyan a fizikai fáradtsághoz, annyiban azonban mindenképpen különböznek, hogy míg az utóbbi egy kiadós alvással, pihenéssel könnyen orvosolható, addig az idegi-érzelmi kimerültség tartós maradhat, ráadásul akár alvásproblémákkal is együttjárhat.

Érzelmi kiürülés

Amit érzünk: Legszívesebben ki sem bújnánk az ágyból, ok nélkül levertek vagyunk.
Ami történik: Ha mindig kimerültnek, kedvetlennek érezzük magunkat, lehet, hogy érzelmi raktáraink ürültek ki. Sokszor a szomorúság hátterében egy régi esemény áll pl. szakítás, amelyet a mai napig nem tudtunk feldolgozni, de hasonló levertséget okoznak a megoldhatatlannak tűnő magánéleti vagy munkahelyi konfliktusok is, egy-egy kilátástalannak tűnő élethelyzet.

A megoldás: A közismert nassolási technikán kívül - miszerint csokival esszük a csipszet – próbáljunk ki mást is! A cél, hogy endorfin szabaduljon fel a szervezetünkben, mely az agyalapi mirigyben termelődik és nem csak a boldogságérzet kialakulásáért, de a fájdalomérzet csökkentéséért is felelős. A testmozgás, a tánc az egyik legjobb módszer az endorfintermelés beindítására.

Ha nem tudunk kikapcsolni

Amit érzünk: Kimerültek, ólmosan fáradtak vagyunk, mégsem bírunk pihenni és aludni.
Ami történik:A negatív érzelmek, félelmek, a stressz, a rossz gondolatok nem hagyják nyugodni az agyunkat, a fokozott agyműködés pedig álmatlanságot okoz, így a kiadós alvás helyett csak forgolódunk az ágyban.

A megoldás: Alvás előtt törekedjünk arra, hogy gondolataink nyugvópontra kerüljenek. Mindenkinek más segíthet abban, hogy ezt az állapotot el tudja érni: egy csésze citromfüves-levendulás-mézes tea, egy jó regény olvasása, jógagyakorlat vagy relaxációs zene hallgatása.
Semmiképpen se hanyagoljuk el az alvásproblémánkat, mert hosszú távon teljesen lemerül a szervezetünk és megbetegedünk!

Ha nincs energiánk

Amit érzünk: Egész nap álmossággal küzdünk és nem tudunk koncentrálni.
Ami történik:Ha eleget alszunk, mégis álmosság gyötör, lehet, hogy alacsony a vérnyomásunk vagy vérszegények vagyunk. Az is lehet, hogy a táplálkozásunkon kell változtatni, mert túl sok finomított élelmiszert fogyasztunk és nem viszünk be elegendő vitamindús tápanyagot.

A megoldás: Kávé helyett igyunk zöld teát és használjuk ki az olyan gyógynövények frissítő hatását, mint a Ginkgo biloba, amely javítja az agyi vérellátást vagy a ginzeng, amely az immunrendszert stimulálja. Fogyasszunk sok, vitaminban gazdag friss gyümölcsöt, zöldséget! Ezen kívül sportoljunk, tartózkodjunk sokat a friss levegőn, hogy a testünk, agyunk oxigénellátása javuljon!

Jean Orsolya - 2018 június 04.
 

 

Ezért fontos kisgyermekkorban a délutáni alvás!

A délutáni alvás jelentősége gyermekkorban és tanácsok, hogy könnyebb legyen az altatás

Kúrálja ki 24 óra alatt a megfázást!

Ezek a módszerek valóban segítenek, hogy egy nap alatt legyőzze a betegséget!