+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Ilyen az ideális hálószoba a jó alváshoz!

Egészség - A jó hálószoba 4 ismérve

Bizony nem is gondolnánk, mennyi minden múlik azon, hogy hálószobánkban ideálisak legyenek a feltételek az alváshoz. De pontosan melyek is ezek? Felsoroljuk.

1, Ideális hőmérséklet

Alváshoz az ideális hőmérséklet se nem meleg, se nem hideg. Ez 18-20 fokot és 50 százalékos páratartalmat jelent.  Ezt párásító vagy éppen párátlanító készülékkel és klímaberendezéssel tudjuk elérni és folyamatosan biztosítani. Lefekvés előtt fontos a szellőztetés, hogy friss és oxigéndús, ne elhasznált legyen a levegő.

Ha fázunk, inkább takarózzunk be egy vastagabb takaróval, pléddel, és ne a fűtést csavarjuk fel! A háló klímás hűtésénél pedig arra ügyeljünk, hogy a légáramlat ne az ágyunkat érje közvetlenül!

2, Teljes sötétség

Az ideális hálószobában még véletlenül sincsenek elektronikus kütyük -se televízió, se laptop, de még telefon sem - és olyan világító berendezések, amelyek éjszaka megzavarhatnák nyugodt pihenésünket. A legjobb, ha redőny vagy sűrű, fényt át nem eresztő sötétítő függöny van az ablakokon, mert azzal valóban teljesen el tudjuk sötétíteni a hálót. Ez azért nagyon fontos, mert a jó minőségű alváshoz megfelelő  mennyiségű melatoninnak kell termelődnie szervezetünkben, ez pedig csak akkor lehetséges, ha se természetes, se mesterséges fény nem zavarja meg képződését (fény hatására ugyanis leáll illetve csökken a mennyisége).

3, Zavaró zajok mellőzése

Az elalvást nagyon meg tudja zavarni, ha zajos a hálószobánk. Ha van rá lehetőség, költöztessük a lakás legcsendesebb pontjára a hálót, hogy a zajok ne ébresszenek fel bennünket. Ha ez nem lehetséges, akkor szerezzünk be egy ún. white noise makert, azaz zajszűrőt! Kapcsoljunk ki minden zajforrást, s ha például az óra ketyegése zavar, akkor azt is távolítsuk el onnan. Nagy problémát jelenthet, ha a párunk horkol és ezért nem tudunk aludni. Ilyen esetben két lehetőség van: keresünk egy alvásspecialistát és elküldjük hozzá a párunkat kivizsgálásra és terápiára vagy külön hálószobába költözünk.

4, Kényelmes ágy és matrac

Az ideális ágy mérete testi adottságainknak megfelelő kell legyen, vagyis elég hosszúnak és szélesnek ahhoz, hogy kényelmesen aludhassunk rajta. Jó, ha mind az ágy, mind a matrac természetes anyagból készült, ez utóbbinál pedig az is lényeges, hogy kellő keménységű legyen, hogy jól tartsa a gerincet, ne süppedjünk bele. A párnánk ne legyen túl lapos, de túl magas sem, mert az a nyaknak és a gerincnek nem jó és az is fontos, hogy természetes anyagból készüljön, akárcsak az ágyneműnk.

A cikket dr. Benedek Pálma lektorálta.

 

 

 

 

Jean Orsolya - 2019 június 20.
 

 

Az óraátállítás veszélyei egészségünkre

A nyári időszámításra való áttérés, bár csak egy órás időeltolódásról van szó, mégis még a teljesen egészséges emberek szervezetét is megviseli.

Rosszul alszik? Ezek a vitaminok segítenek!

Estére úgy érzi, iszonyúan fáradt, mégsem megy az elalvás és éjszaka is többször felébred? Állandóan feszegeti a lábát vagy arra riad fel, hogy begörcsölt a lába? Lehet, hogy egyszerűen csak lemerült szervezete vitamin-raktára!