+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Ezért alszanak rosszul a nők a változókorban!

Egészség - Alvásproblémák a menopauza idején – Okok és kezelés természetes módszerekkel

A változókor számos olyan testi és hormonális változással jár, amely negatívan befolyásolhatja az alvás minőségét. A menopauza idején a nemi hormonok szintje fokozatosan módosul, ami közvetve és közvetlenül – egyéb, alvással kapcsolatos hormonokra gyakorolt hatásával – rányomja a bélyegét a pihenésre is.

Éjszakai ébredések

Gyakori, hogy a változókorban levő nők éjszaka kellemetlen tünetekre ébrednek: ismeretlen eredetű szorongás tör rájuk, erős szívdobogásérzés, hőhullámok és izzadás keríti őket hatalmába. Mindez az ösztrogénszint csökkenésének köszönhető, ami akár óránként is felébresztheti a hölgyeket. Ennek hatására az alvás felszínesebbé válik és kevesebb a mély fázisban töltött periódus, ami miatt nem tudják magukat kipihenni, másnap pedig fáradtnak érzik magukat.

Egészségügyi problémák

A változókorban különféle egészségügyi problémák is megjelenhetnek. A hormonális ingadozások, az anyagcsere változásai, esetleg ízületi gyulladás, diabétesz, magas- vagy éppen túl alacsony vérnyomás is megnehezítik a nyugodt alvást. A hormonális ingadozások ráadásul a kedélyállapotra is negatívan hatnak – félelmek, stressz, depresszió jelentkezhet-, melyek hozzájárulnak a minőségi alvás romlásához.

Módszerek az alvászavarok enyhítésére

  • Tartsuk a hálószobát hűvösen!
  • Legyen az ágyneműnk és a hálóruhánk is természetes anyagból pl. kényelmes, jól szellőző, vékony pamutból!
  • Egy-két órával elalvás előtt kerüljük a forró fürdőt és zuhanyt!
  • Kerüljük az alkoholt, a kávét és a forró italokat is!
  • Étkezzünk tudatosan! Táplálkozzunk rostban és vitaminokban gazdagon, mellőzzük a cukrot és a finomított szénhidrátokat!
  • Sportoljunk! Hetente legalább három-négy alkalommal mozogjunk egy-másfél órát és edzéseink között legyen súlyzós és állóképességi edzés is! A rendszeres sporttal javítható az anyagcsere, csökkenthetők a hormonális ingadozások okozta kellemetlen tünetek és kivédhető számos olyan betegség, amelyeknek a kor előrehaladtával jelentősen nő a kockázata pl. diabétesz, csontritkulás, ízületi problémák.
  • Szedjünk B-, C-, és E-vitamint, valamint magnéziumot és kálciumot!
  • Bizonyos gyógynövények fitoösztrogént és olyan hatóanyagokat tartalmaznak, amelyek enyhítik a változókori panaszokat. Ilyen a vöröshere, a jamgyökér, az orbáncfű és a zsálya is.

 

Jean Orsolya - 2018 június 25.
 

 

Ezért jó, ha együtt alszik anya és a baba!

Számtalan kutatás igazolja, hogy a baba és az anya számára is kifejezetten előnyös az együttalvás. Lássuk, mit mond Dr. James J. McKenna Ph.D, a téma szakértőjé és kutatója!

Ezért fontos, hogy gyermeke mindig időben feküdjön le!

Ha gyakran rosszul alszik gyermeke, éjszaka többször felébred, este nehezen alszik el, lehet, hogy az alvási szokásaival vagy éppen azok hiányával van a gond. Végigvettük, mi minden állhat az alvással kapcsolatos problémák hátterében!