+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Ezért alszanak rosszul a nők a változókorban!

Egészség - Alvásproblémák a menopauza idején – Okok és kezelés természetes módszerekkel

A változókor számos olyan testi és hormonális változással jár, amely negatívan befolyásolhatja az alvás minőségét. A menopauza idején a nemi hormonok szintje fokozatosan módosul, ami közvetve és közvetlenül – egyéb, alvással kapcsolatos hormonokra gyakorolt hatásával – rányomja a bélyegét a pihenésre is.

Éjszakai ébredések

Gyakori, hogy a változókorban levő nők éjszaka kellemetlen tünetekre ébrednek: ismeretlen eredetű szorongás tör rájuk, erős szívdobogásérzés, hőhullámok és izzadás keríti őket hatalmába. Mindez az ösztrogénszint csökkenésének köszönhető, ami akár óránként is felébresztheti a hölgyeket. Ennek hatására az alvás felszínesebbé válik és kevesebb a mély fázisban töltött periódus, ami miatt nem tudják magukat kipihenni, másnap pedig fáradtnak érzik magukat.

Egészségügyi problémák

A változókorban különféle egészségügyi problémák is megjelenhetnek. A hormonális ingadozások, az anyagcsere változásai, esetleg ízületi gyulladás, diabétesz, magas- vagy éppen túl alacsony vérnyomás is megnehezítik a nyugodt alvást. A hormonális ingadozások ráadásul a kedélyállapotra is negatívan hatnak – félelmek, stressz, depresszió jelentkezhet-, melyek hozzájárulnak a minőségi alvás romlásához.

Módszerek az alvászavarok enyhítésére

  • Tartsuk a hálószobát hűvösen!
  • Legyen az ágyneműnk és a hálóruhánk is természetes anyagból pl. kényelmes, jól szellőző, vékony pamutból!
  • Egy-két órával elalvás előtt kerüljük a forró fürdőt és zuhanyt!
  • Kerüljük az alkoholt, a kávét és a forró italokat is!
  • Étkezzünk tudatosan! Táplálkozzunk rostban és vitaminokban gazdagon, mellőzzük a cukrot és a finomított szénhidrátokat!
  • Sportoljunk! Hetente legalább három-négy alkalommal mozogjunk egy-másfél órát és edzéseink között legyen súlyzós és állóképességi edzés is! A rendszeres sporttal javítható az anyagcsere, csökkenthetők a hormonális ingadozások okozta kellemetlen tünetek és kivédhető számos olyan betegség, amelyeknek a kor előrehaladtával jelentősen nő a kockázata pl. diabétesz, csontritkulás, ízületi problémák.
  • Szedjünk B-, C-, és E-vitamint, valamint magnéziumot és kálciumot!
  • Bizonyos gyógynövények fitoösztrogént és olyan hatóanyagokat tartalmaznak, amelyek enyhítik a változókori panaszokat. Ilyen a vöröshere, a jamgyökér, az orbáncfű és a zsálya is.

 

Jean Orsolya - 2018 június 25.
 

 

4 betegség, ami fáradtságot okoz

Ne vegye félvállról a fáradtságot, mert komoly betegséget jelezhet! Íme a 4 leggyakoribb ok, amiért nem múlik a kimerültség-érzés.

18 ok, amiért a kicsik felébrednek éjszaka

Ezek az okok állhatnak a háttérben, ha gyermekünk gyakran felébred éjszaka és nem tud visszaaludni