+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Így altassuk el a babát!

Érdekességek - 5 módszer, ami segít, hogy a pici elaludjon

Lássuk, melyek azok a módszerek, amelyekre a legtöbb gyakorló anyuka esküszik!

1, Elalvás szopizás közben

Nagyon sok anyuka számol be arról, hogy kisbabája leginkább kiadós szopizást követően aludt el olyan mélyen, hogy fel se lehetett volna kelteni. A tele pocak, az édesanya szívverése és testmelege segítenek, hogy a baba kellően ellazult állapotba kerüljön, és hamar elaludjon. Kivételt ez alól a hasfájós babák jelentik, akiknél nagyon oda kell figyelni arra, hogy ne egyék túl magukat, és a szopizást alapos büfiztetés kövesse.

2, Hasfájós babáknak simogatás és lábtorna

A hasfájós babáknál sokat segít a megnyugvásban, ha az alapos büfiztetést követően körkörös mozdulatokkal simogatjuk a hasukat és/vagy óvatosan a pocakjuk felé emelgetjük a lábacskáikat, megkönnyítve a beszorult levegő távozását. Tanuljuk meg a hasfájós babák számára kifejlesztett, nagyjából napi öt percet igénybe vevő tornáztatást, amit fürdetés után ajánlanak a szakemberek, hogy elvégezzük! Ez a speciális gyakorlatsor könnyen elsajátítható és nagyon sok anyukának segített már, hogy hasfájós babája el tudjon aludni.

3, Ringatás, járkálás

Az első hetekben a babák különösen igénylik az anyukájuk testközelségét, leginkább ez tudja őket megnyugtatni. Járkáljunk lassan, ütemesen lépdelve a besötétített szobában vagy ringassuk álomba gyermekünket! A mozdulatok ritmikus ismétlődése, a szülő testközelsége, melege és illata biztonságérzetet ad a piciknek, akik így sokkal könnyebben lazulnak el és szenderülnek álomba.

4, Együtt alvás

Bár sok ellenzője van és való igaz, hogy veszélyeket is rejthet magában a babával együtt alvás, altatásnál bizony sokat segíthet, ha az anyuka odaveszi maga mellé a picit, megszoptatja és együtt merülnek álomba. Ez még azoknál a babáknál is be szokott válni, akik valóban nehezen alszanak el. A szülő légzésének ritmusa, az anya közelsége, illata, a biztonságérzet ugyanis megteszik a hatásukat. Ha nem szeretnénk egy ágyban aludni a picivel, szerezzünk be felnőtt ágyra szerelhető kiságyat – már több boltban is kapható -, ami megadja az együttalvás kényelmét és örömét, de veszélyek nélkül.

5, Zene vagy éneklés

Vannak kismamák, akik terhességük alatt azért hallgatnak rendszeresen egy bizonyos típusú zenét, például altató, relaxációs vagy komolyzenét, mert erre a baba születése után is emlékezni fog és megnyugtatja. És hogy ez nem légből kapott gondolat, kísérletek is bizonyítják. Érdemes hát bevetni a zene csodálatos erejét! A saját hangunk is megteszi, hiszen a pocakban a mi hangunkat hallhatta gyermekünk a leggyakrabban. Esténként ringatás közben dúdoljunk, énekeljünk halkan altatókat vagy olyan dalokat, amelyeknek nyugodt, lassú a ritmusa.

A cikket dr. Benedek Pálma lektorálta.

 

Jean Orsolya - 2018 augusztus 30.
 

 

Így segítsünk gyermekünknek, ha fél a sötétben!

Miért félnek a gyerekek a sötétben? Hogyan kezeljük a félelmeit, hogy újra nyugodtan tudjon aludni? Íme a bevált módszerek, melyek biztosan segítenek!

Kinek a hibája, ha rossz alvó a gyerek?

Mit rontunk el szülőként, ha még nagyobb korában sem alussza át a gyerek az éjszakát? Vajon ez a mi hibánk vagy valami más van a háttérben?