+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

1192. Budapest, Drágfy köz 1.

Blog

Blogunkban nem csak alvászavarral, alvásvizsgálattal kapcsolatos cikkeket talál, hanem egészségmegőrzés témában is hasznos tanácsokkal látjuk el Önt és családját! Szakembereink nagy hangsúlyt fektetnek a betegségmegelőzésre, a testi, lelki, mentális jólét fenntartására, ehhez értékes információkat, tippeket nyújtunk.

A legtöbb felnőtt nem alszik eleget

Sajnos a legtöbb felnőtt nem alszik eleget, pedig az alváshiány az egészségünkben is súlyos kárt tehet. Összegyűjtöttük azokat a jeleket, amelyek arra utalnak, hogy Önnek is több alvásra lenne szüksége! A Psychology Today cikke

7 alvássegítő praktika iskolás gyerekeknek

Későn fekszik, sokáig nem tud elaludni, reggel meg alig tud felkelni gyermeke? Nappal pedig fáradt, nem tud koncentrálni a suliban? Lehet, hogy nem elegendő számára az alvás mennyisége és a minősége sem megfelelő! Íme néhány praktika, ami segít megszüntetni az alvásproblémákat!


Miért vagyok fáradt? A fáradtság lehetséges okai, amire nem is gondolnánk

Nehéz kikelni az ágyból, napközben is úgy érzed csak félgőzzel mész előre és már kora délután a sokadik kávé után sóvárogsz, hátha segít? A fáradtságot okozhatja egyszerű alváshiány vagy stressz, de sok más, komolyabb dolog is. Nem szabad félvállról venni a tüneteket!

Igaz vagy sem, hogy az alvás megszépít? Itt a válasz!

Kutatók azt vizsgálták, hogy a kialvatlanság meglátszik-e az arcon.

Az alvás nem időpocsékolás! A kimaradt alvás nem pótolható!

"Majd alszom, ha öreg leszek." Önnek is ismerős ez a mondat? Bizony nagyon sokan gondolják úgy, hogy az alvás csak időpocsékolás. Pedig egyre több kutatás bizonyítja, hogy a kimaradt alvás nem pótolható, ráadásul a tartós alváshiánynak komoly, negatív élettani hatásai is vannak.

A szívinfarktus és a koraszülés is gyakoribb hidegfront idején

Az ingerlékenységen, fejfájáson és alvászavaron túl komoly egészségügyi problémákat is okozhatnak a frontok, ilyenkor növekszik a szívinfarktus, tüdőembólia, sőt még a koraszülés előfordulása is. Leginkább a kisgyermekeket, időseket és krónikus betegeket viseli meg, amikor a kánikulai napok után hirtelen több Celsius fokot esik a hőmérő higanyszála.

Egy újabb Covid mellékhatás! Minden második felnőtt szenved tőle

Minden második vizsgált felnőtt szenved elalvási, átalvási nehézségektől, korai vagy éjszakai felébredéstől, rossz alvásminőségtől, fáradt hajnali-reggeli ébredésektől. Mindez a Covid egy lehetséges mellékhatása.

Nyáron is figyelni kell a gyerekek megfelelő alvásidejére

A gyerekeknél nyáron is fontos a rendszeres alvási rutin betartása, az alváshiány hosszabb távon akár mentális egészségügyi problémákat is okozhat.

A tudomány szerint akár 12 kilót is fogyhatunk alvással!

Szakértők szerint naponta plusz egy órányi éjszakai alvással mintegy 270 kalória bevitelét spórolhatja meg az ember. Három év alatt ez már 11,8 kilogrammnyi súlycsökkenést jelenthet csupán azzal, hogy az ember többet alszik - mutattak rá a kutatók.

Javul az alvás, kevesebb a stressz: mindezt ígéri a digitális detox

A digitális detox számtalan előnnyel jár: nem csak a hangulatunk válik kiegyensúlyozottabbá, de az éjszakáink is és a mindennapjaink is.

Hatékony stresszoldó módszerek rossz alvóknak

Ezekkel a módszerekkel érdemes próbálkozni stresszes időszakban a szorongás oldására és a jó alvásért!