+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

1192. Budapest, Drágfy köz 1.

Blog

Blogunkban nem csak alvászavarral, alvásvizsgálattal kapcsolatos cikkeket talál, hanem egészségmegőrzés témában is hasznos tanácsokkal látjuk el Önt és családját! Szakembereink nagy hangsúlyt fektetnek a betegségmegelőzésre, a testi, lelki, mentális jólét fenntartására, ehhez értékes információkat, tippeket nyújtunk.

Gyermekkorban együtt járhat az étkezési probléma az alvászavarokkal!

Az étkezési rendellenességgel küzdő gyermekek nagyobb valószínűséggel szenvednek alvási problémáktól is – derült ki egy tanulmányból. Az úgynevezett viselkedési álmatlanság, amely az elalvással, illetve az alvó állapotban maradással kapcsolatos problémákat jelenti, a hat hónapos és hároméves kor közötti kisgyerekek 30%-át érinti. Nagyjából ugyanekkora százalékuk okoz fejfájást a szülőknek, amikor a napi étkezésekre kerül a sor.

Ezért fontos, hogy gyermeke mindig időben feküdjön le!

Ha gyakran rosszul alszik gyermeke, éjszaka többször felébred, este nehezen alszik el, lehet, hogy az alvási szokásaival vagy éppen azok hiányával van a gond. Végigvettük, mi minden állhat az alvással kapcsolatos problémák hátterében!

7 alvássegítő praktika iskolás gyerekeknek

Későn fekszik, sokáig nem tud elaludni, reggel meg alig tud felkelni gyermeke? Nappal pedig fáradt, nem tud koncentrálni a suliban? Lehet, hogy nem elegendő számára az alvás mennyisége és a minősége sem megfelelő! Íme néhány praktika, ami segít megszüntetni az alvásproblémákat!

A 6 leghatékonyabb stresszoldó módszer

Egyre többünket érintenek a túlhajtott életmód, a stressz, a napirend hiánya és a nem megfelelő táplálkozás következtében kialakuló problémák. Ingerültek vagyunk, fáradtak, alvásproblémákkal és pszichoszomatikus valamint az életmódunk következményeként kialalakuló civilizációs betegségekkel küzdünk. Lassítsunk és figyeljünk magunkra! A testünk meghálálja!

Gyógynövények alvásproblémára? Ezekre figyeljen oda!

A gyógynövények és gyógynövényalapú készítmények rendkívül hatásosak lehetnek alvásprobléma esetén, szorongás- és feszültségoldásban. De azért ezek sem teljesen ártalmatlanok és vannak bizonyos szabályok, amelyeket érdemes betartani rendszeres fogyasztásuk előtt!

Nem marad ki semmiből, ha éjszaka alszik!

Beszippantotta Önt is a digitális világ? Esténként a telefonjával fekszik, a laptopjával kel? És csodálkozik, hogy rosszul alszik?

10 kérdés és 10 válasz az alvásról

Mi történik velünk alvás közben? Mikor érezhetjük azt, hogy zuhanunk? Melyik hormon szabályozza az alvás-ébrenlét ciklusunkat? Minderre megtalálja a választ cikkünkben!

Az alvászavar nem éjszakai betegség!

Az alvászavarok többsége szerencsére gyógyítható. Nem mindegy azonban kihez fordulunk. Íme néhány jótanács, hogy elkerüljük az átverést!

Segíthet-e az alvásfigyelő applikáció?

Egyre több olyan applikáció létezik, melynek célja a prevenció, egészségmegőrzés. Segítségükkel számolhatjuk a bevitt kalóriát, a megtett lépéseket, folyamatosan ellenőrizhetjük a pulzusunkat, vérnyomásunkat. Okostelefonunkra már letölthetők alvásmérő- és elemző appok is, melyek azzal kecsegtetnek, hogy mérik alvásunk minőségét.

Majd alszok, ha öreg leszek!

Önnek is ismerős ez a mondat? Bizony nagyon sokan gondolják úgy, hogy az alvás csak időpocsékolás. Pedig egyre több kutatás bizonyítja, hogy a kimaradt alvás nem pótolható, ráadásul a tartós alváshiánynak komoly, negatív élettani hatásai is vannak.

Elalvás zenével vagy füldugóval? Vajon mindkettő egészséges?

Egyes hangok segítenek az elalvásban, míg mások gátolják a nyugodt pihenést. Van, aki csak teljes csendben tud elaludni, mások zenét hallgatnak, hogy álomba ringassák magukat. Vajon, melyik előnyösebb az egészségünk szempontjából?

Miért tűnnek el gyermekkori emlékeink?

Ez a magyarázat, hogy miért nem emlékszünk életünk első két-három évére és miért felejtünk el sok gyermekkori emléket!