+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

1192. Budapest, Drágfy köz 1.

Hatékony stresszoldó módszerek rossz alvóknak

Egészség - Ezekkel a módszerekkel érdemes próbálkozni stresszes időszakban a szorongás oldására és a jó alvásért!

Valószínűleg senki számára nem ismeretlenek a szorongással, stresszel terhelt időszakok, és sokan tudnának mesélni arról is, milyen kimerítő nap nap után álmatlanul forgolódni az ágyban a feszültség miatt. Szerencsére vannak olyan szorongásoldó technikák és praktikák, melyek segítségével a pihenés valóban feltöltődés lehet, és könnyebb lesz az elalvás.

Lazító légzésgyakorlat

A szorongásoldásban segíthet egy könnyű légzésgyakorlat. Helyezkedjen el, üljön le kényelmesen az ágyra, és csukja be a szemét! Koncentráljon a légzésére. Lélegezzen lassan és mélyen be az orron át, majd ki a szájon át. Közben helyezze a kezét a hasára, és lassan vezesse a fejtetőig, majd vissza. Folytassa ezt öt percig, hogy ellazuljon.

Melegvizes palack

Beválhat, ha melegvizes palack segítségével felmelegíti a nyak és a vállak területét. Közben próbálja tudatosan ellazítani a felsőtest, a hát, a vállak izmait. Tíz perc után vegyen egy masszázsrollert, és masszírozza meg az említett területeket, vagy ha nincs ilyene, szorítson egy teniszlabdát a falhoz, és görgesse el a hát különböző pontjaira.

 

Stresszidő

Furcsán hangozhat, de segíthet, ha a nap egy bizonyos szakaszát kinevezi stresszidőnek. Stresszidőben üljön le, és gondolja végig, vagy akár le is írhatja, ami feszültséget okoz.Nem kell hosszú idő, elég 15 perc, de ezt az időt kizárólag a stresszforrásra szánja. Ha teret ad a negatív érzéseknek, utána könnyebb lesz elengedni, és nem akarnak folyton a felszínre törni a negatív gondolatok, akadályozva Önt az elalvásban.

Alvásra hangolódás

Nagyon egyszerű segítséget jelent az alvásra hangolódás. Ez viszont nem azt jelenti, hogy lezuhanyozik és pizsamát húz az ember, hanem azt, hogy az alvást megelőző legalább egy órában nyugodt környezetet teremt, és relaxáló tevékenységeket folytat. Kapcsolja ki a tévét, kapcsoljon enyhébb fényt, tegye le a mobiltelefont, és olvasson egy kellemes könyvet, vagy hallgasson relaxációs zenét.

Rémálmok elűzése

A stresszes időszakban gyakoribbak lehetnek a rémálmok. Ha ez ébreszti fel, lélegezzen mélyeket, tudatosítsa, hogy amit láttott álmában, az nem a valóság volt. Segíthet, ha átgondolja a rossz álmot, és megpróbálja újraírni azt. Mi lehetett volna egy pozitív kimenetel? Hogyan akadályozhatta volna meg, hogy rossz dolog történjen? Bátran engedje szabadjára a fantáziáját pár gondolat erejéig, hogy az Ön, tudatos verziójában Ön győzzön, és pozitívabb érzésekkel alhasson vissza.

Amennyiben rossz gondolatai felszínre törnének, próbálja azzal elhessegetni őket, hogy majd másnap megbeszéli magában a dolgot az arra kijelölt stresszidődben, addig pedig ftegye félre a dolgot, hiszen az éjszaka az alvásé.

 

Ha csak forgolódik

Az éjszaka közepén is bevethető ugyanaz a tevékenység, ami lefekvéskor segített az alvásra hangolódni. Ne nézegesse az órát, a telefonját pedig végképp ne vegye elő, mert a netezés, a játék, a fény csak felébreszti.Ha úgy érzi, semmi sem segít,  keljen fel. Ha csak forgolódik, egy idő után kialakulhat az agyban egy asszociáció az ágyban fekvés és a frusztráció között. Sétálgasson kicsit, és keressen valamiféle monoton, álmosító elfoglaltságot. Bármi is az, ha elálmosodott, irány az ágy! Próbáljon minél kényelmesebben elhelyezkedni, és jó eséllyel ismét el fog aludni.

Ha figyel a fentiekre, hamar azt tapasztalja majd, hogy az elalvás sokkal könnyebb, az éjszaka sokkal kellemesebb, pihentetőbb lesz. Amennyiben azonban hosszú ideig nem változik a helyzet, érdemes felkeresnie egy szakembert, aki segíthet.

Forrás: femina.hu

Sleepwell - 2022 január 06.
 

 

Ez a természetes módszer garantáltan segít az elalvásban!

Ha már mindent kipróbált, mégsem alszik jól, mutatunk egy módszert, ami működni fog! Ez a terápia az egész testünkre hat: képes a stressz oldására, nyugtatóan hat az idegrendszerre és olyan hormonokat szabadít fel, amelyek segítik az elalvást.

A járvány új betegséget hozott: itt a coronasomnia!

A járvány egyik negatív hozadéka az egyre többeket érintő alvászavar, amit a koronavírus miatt átalakult életmód, a home office, a rengeteg képernyő előtt töltött idő, a bizonytalanság és a stressz hívott életre.