+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

1192. Budapest, Drágfy köz 1.

Csak 16 perc, de az egészségünk múlhat rajta!

Egészség - Azzal eddig is tisztában voltunk, hogy az alvás mennyisége és minősége egyaránt fontos tényezője egészségünk megőrzésének. Egy új kutatás azonban arra is felhívta a figyelmet, hogy már 16 perccel kevesebb alvás is veszélyt jelenthet az immunrendszerünkre, testi-szellemi fittségünkre.

A kutatás során Soomi Lee alváskutató professzor vezetésével 130 egészséges dolgozó embert vizsgáltak, mindegyiküknek volt legalább egy iskolás korú gyermeke. Megnézték, mikor, mennyit, milyen minőségben alszanak, és hogy mindez milyen hatással van az agyukra, különös tekintettel arra, mennyire képesek kontrollálni a gondolataikat és megváltoztatni azok irányát. Olyan kérdéseket tettek fel nekik, mint „Milyen gyakran jutnak eszébe napközben a magánéleti problémái?” vagy „Hányszor érzi úgy a nap folyamán, hogy nehezen koncentrál?”

Azok a résztvevők, akik csupán 16 perccel kevesebbet aludtak, mint amennyit szoktak, és az alvás minőségével sem voltak elégedettek, másnap sokkal több problémát észleltek magukon.Nem bírtak annyira koncentrálni, ködösnek érezték a fejüket, a gondolataik csapongtak, nőtt a stressz bennük, és különösen nehéznek találták, hogy fenntartsák a munka-magánélet egyensúlyt. Mindez pedig logikusan azt eredményezte, hogy a munkában kevésbé tudtak teljesíteni, és több rossz döntést hoztak. Ráadásul az alvásuk is tovább romlott, hiszen minél stresszesebb valaki, annál kevésbé képes a pihentető, minőségi alvásra. És ez az egész 16 perc alváson múlt!

Soomi Lee felhívta a figyelmet arra, hogy kevesebb munkahelyi konfliktusra, kreatívabb és fókuszáltabb emberekre számíthat az a munkahely, amelyik kipihent alkalmazottakkal dolgozik, ezért akár alvásterápiás szakembert is érdemes bevonni a munkahelyi hatékonyság növelésére.

Azt is leszögezték a tanulmányban, hogy itt nemcsak az alvás mennyiségéről van szó, hanem ugyanolyan fontos az egészségünk szempontjából az is, hogy mindig ugyanabban az időben menjünk aludni este, és keljünk fel reggel. Akik összevissza alszanak, azoknak lassabb az anyagcseréjük, és az érrendszeri megbetegedésekre is hajlamosabbak, míg azok, akik következetesen tartják az alvás időpontját, elégedettebbek az életükkel, és tovább képesek fenntartani a koncentrációjukat is.

Ezek alapján érdemes sokkal tudatosabban megtervezni az alvásunkat, hogy a munkában és a magánéletben is kiegyensúlyozottabbak, boldogabbak legyünk.

Sleepwell - 2020 november 19.
 

 

Kínzó fáradtság – Az óraátállítás az oka?

Múlt hétvégén ismét téli időszámításra tértünk át. Bár csak egy óráról van szó, ez a kicsinek tűnő módosítás is megzavarhatja a cirkadián ritmusunkat, ugyanakkor nagyon fontos tisztázni, hogy valóban csak erről van-e szó, vagy valami más áll állandó fáradtságunk háttérben.

Ezek az alváshiány negatív hatásai!

A statisztikák szerint az emberek csaknem harmada szenved alvászavarban, de alváshiánya ennél jóval többnek van! Pedig az alváshiány nagyon alattomos, mert hosszú távon az egészségünket teljes alááshatja.