+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

1192. Budapest, Drágfy köz 1.

Alvásbetegségek - Az inszomnia

Egészség - Az álmatlanság típusai, okai és kezelése

Az inszomnia típusai

Az inszomnia, közismertebb nevén az álmatlanság igen gyakori alvásbetegség. Két formáját különböztetjük meg: az elalváskor jelentkező és az alvást megszakító, átalvást érintő inszomniát. Az első típusra az jellemző, hogy a beteg nem tud elaludni, a másik esetben pedig el tud ugyan aludni, de az éjszaka folyamán többször felébred, és nehezen, vagy nem is alszik vissza. Álmatlanságról, mint betegségről akkor beszélhetünk, ha ezek a tünetek több mint egy hónapja fennállnak, és/ vagy hetente minimum háromszor jelentkeznek, valamint ez olyan mértékű, hogy a betegnek nappali tüneteket is okoz. Ilyenek lehetnek a nappali fáradság, apátia, fejfájás, kimerültség, koncentrációs zavarok.

Önálló vagy társtünet is lehet!

Az álmatlanság lehet alapbetegség, de nagyon gyakran egyéb betegségek társtüneteként jelentkezik. A leggyakrabban pszichés problémák, idegrendszeri betegségek velejárója, nem ritkán a depresszió, vagy a fájdalom szindróma kísérő tünete.

Az inszomnia kezelése

Az inszomnia kezelése a kiváltó októl függ. Amennyiben az álmatlanság másodlagos, akkor a kiváltó betegséget kell megfelelően kezelni, így az álmatlanság önmagától megoldódik. Az elsődleges inszomnia kezelése lehet gyógyszeres, illetve egyéb gyógyszermentes segéd terápia, amit az alvásszakértő orvos és a beteg közösen alakít ki. A megfelelő kezelés megválasztása mellett a tüneteket enyhítheti a relaxáció és egyéb stresszoldó módszerek alkalmazása.

Orsi - 2017 szeptember 15.
 

 

Önnek megfelelő az alvása? Biztos benne!?

Aluszékony? Napközben nincs energiája és állandóan fáradtnak érzi magát? Lehet, hogy alvászavar okozza a problémáit! Ezek azok a tünetek, amelyekkel érdemes orvoshoz fordulni!

5 alvással kapcsolatos tévhit, ami nem hogy segítene, inkább ront az alvási szokásainkon

Nagyanyáink a meleg, mézes tejre esküdtek, ezért azt adtak lefekvés előtt a gyerekeknek, mások azt vallják, kimerülésig kell edzeni, és akkor garantált az alvás. Vajon tényleg igaz, hogy egy pohár vörösbor segíti az elalvást vagy hogy napközben semmiképpen sem szabad sziesztázni, mert az éjszakánk látja kárát? Utánajártunk!