+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

1192. Budapest, Drágfy köz 1.

4 hatékony illóolaj, ami segíti az elalvást

Érdekességek - Az illóolajok hatékony, természetes nyugtatóként szolgálhatnak, hogyha a megfelelő módszerrel használják őket. A gyógynövények illóolaja sokat segíthet alvászavar, stressz esetén párologtatóba csepegtetve és más formában is.

Nem árt tudni, hogy mely olajakat hogyan érdemes alkalmazni ahhoz, hogy maximális relaxációs élményt nyújthassanak.

Mandarin

A mandarin, a Citrus tangerina, illóolaját széles körben használják aromaterápiás, gyógyászati célzattal. Egy 2020-ban végzett kísérletben megvizsgálták hatását az alvásélményre, és bebizonyították a pszichére gyakorolt nyugtató befolyását. Különböző módokon alkalmazható, egyik verziója, ha lefekvés előtt 2-3 csepp mandarinolajat csepegtetünk az ujjunkra, majd a bőrünkbe masszírozzuk a halántékunk táján. Párologtatóban is remekül funkcionál, ebben az esetben a szoba nagyságától függően 10-20 cseppet használjunk, akár még egy kis mentaolajat is belecsöppenthetünk. Amikor a párát alvás közben belélegezzük, nyugodtak lesznek az álmaink. Más olajokkal vegyítve - például narancs, kamilla, levendula és szantál - illóolaj-keverékként is kitűnő nyugtató, ebből már 3-7 csepp is elengedő a párologtatóba.

Ilang-ilang

Az ilang-ilang vagy Cananga odorata, semmivel nem összetéveszthető illata bizonyítottan stresszoldó, nyugtatja az idegeket, és elősegíti a pihentető alvást is. Mandarinnal, pacsulival és mirhával összekeverve fantasztikus illattal tölti be a helyiségeket, 10-20 cseppet kell tenni párologtatóba vagy diffúzorba.

Fürdés közben is remek relaxációs élményt nyújt, hogyha a fürdővízbe olyan fürdősót szórunk, amire előtte 7-8 csepp olajat csepegtettünk. Egy fárasztó nap után nincs is jobb, mint elnyújtózni a finom meleg fürdővízben, miközben átengedjük magunkat az aromaterápia okozta otthoni wellness élménynek.

Kamilla

A kamillából, Matricaria chamomilla, készült illóolaj belélegzése szorongást gátló, stresszoldó és altató hatású, melyet több ízben is bizonyítottak. Hagyományos párologtatóba vagy hideg diffúzorba is lehet belőle 10-20 cseppet tenni, hogy kifejtse áldásos hatását, de akár spray formájában is használható. Egy 3 decis vízbe pöttyintsünk10-15 csepp kamillaolajat, majd az elegyet öntsük át egy szórófejes flakonba, és tekerjük rá a tetejét - minden használat előtt alaposan rázzuk össze.Miután elkészült a permet, lefekvés előtt pár perccel fújjuk be a párnánkat vagy a takarónkat vele, és garantált lesz a nyugodt alvás.

Levendula

Az orvosi levendula, Lavandula angustifolia, az egyik legismertebb természetes nyugtató, stresszoldó növény, aminek altató hatása is ismert. Bizonyítottan jótékonyan hat az idegrendszer működésére, különböző idegi eredetű problémák is orvosolhatóak lehetnek használatával. Aromaterápiában linalil-acetát- és linaloltartalma miatt használják, akár masszázsolajként, párologtatóba, altatópermetként vagy 5-7 cseppet a fürdővízbe csepegtetve is kifejti jótékony hatását. Az erős gyógynövényt elővigyázatosan használjuk, egyeseknél bőrirritációt okozhat.

Forrás: femina

Sleepwell - 2021 november 16.
 

 

Negatív befolyásolja a párkapcsolatot (is) a kevés alvás!

A kevés alvás felboríthatja a szervezet egyensúlyát, a hormonháztartást, ami a negatív egészségügyi hatásokon túl akár párkapcsolati problémákat is okozhat. Már akár napi egy órával kevesebb alvásnak is komoly következményei lehetnek hosszú távon!

Így tegyünk az alvásproblémák ellen koronavírus idején!

Egyre többen panaszkodnak alvásproblémákra, alvásminőségük drasztikus romlására, mióta kitört a koronavírus járvány. Nem tudnak aludni, akik pedig eleve elalvási vagy átalvási zavarokkal küzdöttek, azoknak még inkább fölerősödhetnek az alvási nehézségeik.