+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

1192. Budapest, Drágfy köz 1.

Jól szeretne aludni? Akkor bizony nem mindegy, mit eszik napközben!

Egészség - Bár azt gondolhatnánk, csak a lefekvéshez legközelebb eső étkezés számít alvásunk minősége szempontjából, ám bebizonyosodott, hogy ez nem így van. Mert bizony a reggeli, az ebéd, a nasik és minden, napközben elfogyasztott ital is hatással van arra, milyen lesz az éjszakánk!

A stresszen és bizonyos egészségügyi problémákon túl vannak olyan étkezési szokások is, amelyek nehezíthetik az elalvást, álmatlansághoz, közvetve pedig krónikus fáradtsághoz, kimerültséghez vezethetnek. A következő táplálkozási szokásokra érdemes odafigyelni, ha nehezen megy az elalvás és éjszaka sem alszunk zavartalanul, sokszor felébredünk és csak forgolódunk, de nem jön álom a szemünkre.

Finomított szénhidrátok

Hogy miért nem jó, ha túl sok finomított szénhidrátot fogyasztunk? Elsősorban azért, mert hízáshoz vezethet, hosszú távon pedig olyan betegségek kialakulásának kockázatát növeli, mint a cukorbetegség, inzulinrezisztencia.

Másrészt a gyorsan felszívódó szénhidrátok azonnali vércukorszint-emelkedést idéznek elő, ami összefüggést mutat például az alvási apnoéval és az inszomniával is. Vizsgálatok szerint aki hozzáadott cukorban, finomított gabonákban, keményítőben gazdagon táplálkozik, annál jóval nagyobb az esélye az álmatlanság kialakulásának, míg a magasabb zöldség-, gyümölcs-, élelmirostbevitel esetében fordított összefüggést figyeltek meg.

Koffeinfogyasztás

Nem csak az számít, hogy mikor ittuk meg az utolsó feketét napközben, de az is, összesen mennyi koffeint vittünk be a szervezetünkbe aznap. Sokan nem gondolnak rá, hogy nem csak a kávéban van koffein, hanem a fekete teában, az energiaitalokban (sőt, a csokoládéban is). Bár a koffein általánosságban 30-60 percen belül fejti ki legintenzívebben a hatását, de aki érzékenyebb erre a hatóanyagra, annak bizony még jóval később is problémát okozhat. Még az is előfordulhat, hogy az ebéd után elfogyasztott capuccino miatt nem tud este elaludni.

Ásványi anyag-, nyomelem- és vitaminhiányok

Vannak olyan tápanyagok, melyek nélkülözhetetlenek az idegrendszer megfelelő működéséhez, az izomzat karbantartásához és a jó alváshoz. Ha például B-, D-, K-vitamin vagy magnézium, kalcium hiányunk van, ingerlékenyebbek, idegesebbek leszünk, gyakrabban fordulnak elő izomgörcsök, migrén és az alvásunk is rosszabb minőségű lesz.

Nehéz, fűszeres ételek

A zsíros, nehéz, fűszeres ételek fogyasztása sokaknál gyomorégéshez vagy epebántalmakhoz vezethet és aki hajlamos refluxra, annak még több, kellemetlen tünetet okozhat, ha vacsorára eszik ilyesmit. Érdemes hát az ilyen ételeket kerülni, de lefekvés előtt a magas víztartalmú fogások és az alkohol is kerülendő.

Forrás: Femina.hu; Fotó: Pixabay.hu/PhotoshopTofs

 

 

Sleepwell - 2022 november 08.
 

 

Reggel gyakran ébred kiszáradt szájjal és fejfájással? Alvási apnoe is lehet az oka!

Az alvás alatti légzészavart nem szabad félvállról venni, kezelés nélkül ugyanis több súlyos betegséggel is összefüggésbe hozható.

Ezek az alváshiány negatív hatásai!

A statisztikák szerint az emberek csaknem harmada szenved alvászavarban, de alváshiánya ennél jóval többnek van! Pedig az alváshiány nagyon alattomos, mert hosszú távon az egészségünket teljes alááshatja.