+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Nem tud aludni? Lehet, hogy a rossz alváshigiéné az oka!

Egészség - 4 tanács, hogy javítani tudjon az alvásminőségén

 

Sok esetben az elalvási nehézségek hátterében a nem megfelelő alváshigiénés szokások állnak. Ezeket gyakran nem is ismerjük föl, vagy nem tulajdonítunk ezeknek különösebb jelentőséget, mivel amíg nincs problémánk az alvással, addig ezekre gyakran oda sem figyelünk.


1, Tekintsen végig napi ritmusán, különös tekintettel az elalvást megelőző időszakra!

A lefekvés előtti időszak már a lecsendesedésről, a pihenésre, alvásra való ráhangolódásról szóljon! Ennek érdekében fontos a fény mennyiségének csökkentése, a (fizikailag vagy mentálisan) megerőltető tevékenységek, a nehéz ételek, serkentő szerek vagy alkohol fogyasztásának kerülése. Az alkohol általában megkönnyíti ugyan az elalvást, de az alvásminőséget rontja, mivel az éjszaka folyamán többször felébreszt, így megzavarja az alvásciklust.

2, Mozog rendszeresen?

A rendszeres testmozgás az általános egészségmegőrzés szempontjain túl az alvást is jótékonyan befolyásolja. Ha azonban túl közel van a testmozgás (főként az intenzívebb, kardio-típusú edzésformák) a lefekvés idejéhez, akkor aktivitás- és anyagcsere fokozó hatásából adódóan megnehezíthetik az elalvást.

3, Milyenek az alvás fizikai körülményei?

Nagyon fontos odafigyelni a megfelelő alvási környezet kialakítására! A fekhely minősége (a testalkatnak megfelelő matrac, párna), a hálószoba hőmérsékletének szabályozása (sem túl meleg, sem túl hideg), a levegő minősége (szellőztessünk lefekvés előtt), az elsötétítés biztosítása, erős fény kerülése és az erős külső hangingerek kiszűrése szintén hozzájárulnak a jobb minőségű alvás eléréséhez.

4, Van napirendje?

Ahogy gyermekkorban fontos a napi ritmus, a szokások, ciklusok kialakítása és szabályozása, úgy felnőtt korunkban is lényeges marad a napi ritmus állandósága. Különösen fontos ez a lefekvési és felébredési idők tekintetében, így az egyik legfontosabb alváshigiénés szempont az állandó időben történő lefekvés és fölkelés, ez segít kialakítani a szervezet számára a napi ritmust, mely segíti az álmosság megjelenését, az elalvást és a nyugodtabb, pihentetőbb alvás elérését.

Jean Orsolya - 2017 november 15.
 

 

5 tipp, hogy a hőségben is jól aludjon!

Bevált tippek, melyek segítenek elaludni a nyári melegben is. Ezekkel a módszerekkel garantáltan pihentető lesz az alvása!

Így aludjunk jót várandósság alatt is! – Az első trimeszter

Az első trimeszter változásai, azok hatása az alvásra és bevált módszerek, melyek segítenek, hogy jól aludhassunk a terhesség első hónapjaiban.