+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Nehezen megy az elalvás? Ezzel a módszerrel egy perc sem kell hozzá!

Általános - A légzéstechnika, amely segít, hogy akár 20 másodperc alatt el tudjon aludni!

Dr. Andrew Weil, az úgynevezett 4-7-8 futó légzéstechnika megalkotója nem kevesebbet ígér, mint hogy a módszer kipróbálói garantáltan képesek lesznek elaludni 60 másodperc alatt.

A technika egy indiai gyakorlaton alapul, melynek lényege, hogy oxigénnel telítve a tüdőt, ellazítja az elmét és az izmokat. Az átlagos levegővételkor nem tartjuk benn a levegőt, sőt jellemzően inkább csak felületesen, épp csak a túléléshez elég oxigént szívunk be. Ezzel a légzéstechnikával azonban teljesen telítődik oxigénnel a tüdőnk, így természetes módon nyugtatjuk meg az idegrendszerünket, csökkentjük az izmainkban lévő feszültséget, és amíg a légzésre összpontosítunk,  a bennünk kavargó, zavaró gondolatok is elcsendesednek, hiszen a számolásra kell koncentrálnunk.

Így végezze a 4-7-8 légzéstechnikát!

1. Lélegezzen ki a száján keresztül, miközben “húúúú” hangot ad ki.
2. Csukja be a száját, és csendben szívja be a levegőt az orrán, miközben négyig számol magában.
3. Tartsa benn a lélegzetét, míg elszámol hétig.
4. Lélegezzen ki a száján keresztül, újra “húúúú” hangot adva ki, miközben magában elszámol nyolcig.
5. Lélegezzen be újra az orrán keresztül, és ismételje meg a 4-7-8 kört háromszor!

A 4-7-8 számolásban nem az időtartam a lényeg, hanem az, hogy a kilégzés mindig kétszer annyi ideig tartson, mint a belégzés. Arra kell figyelni, hogy mindig csendesen szívja be a levegőt az orrán keresztül, és kilégzéskor hangot adjon ki magából.

Dr. Weil szerint ez nem csupán alvászavarokra jó technika, hanem mivel az egész paraszimpatikus idegrendszert megnyugtatja és ellazítja a testet, ezért erősen ajánlott szorongás, stressz esetén is. Ha napi kétszer gyakoroljuk a módszert, hat hét alatt garantáltan a mesterévé válunk, hogy pillanatok alatt el tudjunk aludni és meg tudjunk nyugodni.

A cikket dr. Benedek Pálma lektorálta.
Forrás: nlc.hu

 

Jean Orsolya - 2018 szeptember 17.
 

 

Aludjunk jól a jó párkapcsolatért!

Ezért is fontos a kiegyensúlyozott, megfelelő mennyiségű és minőségű alvás! Az alváshiány mentális és szociális következményei és hatása a párkapcsolatunkra.

Egy rémisztő élmény: az alvásparalízis

Történt már olyan Önnel is, hogy arra riadt éjszaka, nem tud megmozdulni? Ez a jelenség az alvásparalízis, melynek okait máig kutatják. Mit kell tudni erről az ijesztő problémáról?