+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Gyógynövények alvásproblémára? Ezekre figyeljen oda!

Egészség - A gyógynövények és gyógynövényalapú készítmények rendkívül hatásosak lehetnek alvásprobléma esetén, szorongás- és feszültségoldásban. De azért ezek sem teljesen ártalmatlanok és vannak bizonyos szabályok, amelyeket érdemes betartani rendszeres fogyasztásuk előtt!

Csak ellenőrzött, megbízható forrásból származó terméket vegyünk meg!

Közel 10 ezer ellenőrizhetetlen, magát gyógynövényként kellető „csodaszer” kapható az interneten. Sok köztük az olyan egzotikus készítmény, amikről korábban nem is hallottunk, és amelyek pontos összetétele és hatásmechanizmusa feltáratlan. 

A gyógynövényeket inkább enyhe és középsúlyos tünetek esetén érdemes segítségül hívni, csakis megbízható forrásból. Senki ne vásároljon piacon vagy internetes oldalakon olyan készítményeket, amelyeknél ellenőrizhetetlen a forgalmazó és az összetétel! 

A patikában kapható növényi gyógyszerek biztonságosságát és hatásosságát azonban vizsgálati eredmények és hosszabb távú tapasztalatok is alátámasztják, lehetséges mellék- és kölcsönhatásaikról pedig bárki tájékozódhat a gyógyszer betegeknek szóló tájékoztatójából.

A hagyományos növényi gyógyszerek hatásosságát nem feltétlenül kell bizonyítani, hiszen ezeknél akár több száz vagy ezer év igazolt tapasztalattal rendelkezünk. Engedélyezésük a gyógyszerekre érvényes jogszabályok előírásai alapján történik, minőségük ellenőrzött, garantált.

Nem mindig jó a tea!

A Farmakológiai Intézet kutatóinak tapasztalatai szerint a fogyasztók többsége nem tea, hanem valamilyen készítmény formájában alkalmazza a gyógynövényeket. Ez praktikus és helyeselhető, mivel így bizonyosan a megfelelő mennyiséget és jól hasznosuló formában juttatjuk a szervezetbe a növényi hatóanyagokat.

Sokan nem tudják például azt, hogy nem mindenből érdemes és lehet teát főzni, mert a víz nem mindig jó „kivonó” anyag. Például a méregtelenítésre igen kedvelt máriatövis sem oldódik vízben illetve olajban, sőt, a növényből készült mézzel sem vihető be a kívánt hatóanyag: inkább kivonat, csepp, kapszula formájában érdemes használni. Fontos tehát tájékozódni szakmai könyvekben, weboldalakon a gyógynövények tulajdonságairól és alkalmazhatóságáról, de kérhetjük szakember (fitoterapeuta) véleményét is.

Miből mennyit?

Nagyon gyakori, hogy a gyógynövényt hatástalan mennyiségben visszük be. Például a ginkgo használatánál érdemes figyelni arra, hogy az adott készítmény tartalmazza-e a napi ajánlott hatóanyag-mennyiséget. Sok esetben ugyan nem okozunk vele bajt, legfeljebb elmarad a várt hatás, de súlyosabb, krónikus betegségek esetén akár káros következményekkel is számolhatunk. Például, a fagyönggyel karban tartott vérnyomás esetén sokáig nem is tűnhet fel a betegnek a szedett mennyiség hatásának elégtelensége, mivel annak káros következményei csak később jelentkeznek.

Csak óvatosan!

A gyógynövények használatával kapcsolatos ismeretterjesztés fórumai egyre népszerűbbek, a gyorstalpaló gyógynövényismereti és -gyűjtő kurzusokkal mégis jó óvatosnak lenni. Akár az olyan közkedvelt és közismertnek gondolt gyógynövénynek is, mint amilyen a kamilla, van legalább 3 olyan hasonmása, amellyel könnyen összekeverhető. Ezekből némelyik akár komoly allergiás reakciókat is okozhat.

Érdemes tehát patikából beszerezni a gyógynövényeket és a növényi gyógyszereket, mert a vásárolni kívánt termék mellé szakszerű tanácsot is kaphatunk. Így garantáltan ellenőrzött alapanyag-termesztésből származó, igazolt és ellenőrzött hatóanyag-tartalmú és terápiás hatású, biztonságos növényi gyógyszerekhez juthatunk.

A legnépszerűbb gyógynövények

A megfázásra, emésztési problémákra, alvászavarokra használt hagyományos gyógynövények (kamilla, hárs, bodza, csipkebogyó, körömvirág, csalán, citromfű, levendula, valeriána, édeskömény stb.) mellett az utóbbi jó pár évben elhúztak a versenyben az idősödéssel és a fokozott stresszel járó panaszok enyhítésére, a keringés javítására és a teljesítmény fokozására használt gyógynövények. Ilyen például a ginkgo biloba, orbáncfű, poloskavész, valeriána, ginzeng, fűrészpálma és a fokhagyma.

Forrás: www.farmakognozia.hu

Sleepwell - 2020 január 26.
 

 

7 alvássegítő praktika iskolás gyerekeknek

Későn fekszik, sokáig nem tud elaludni, reggel meg alig tud felkelni gyermeke? Nappal pedig fáradt, nem tud koncentrálni a suliban? Lehet, hogy nem elegendő számára az alvás mennyisége és a minősége sem megfelelő! Íme néhány praktika, ami segít megszüntetni az alvásproblémákat!

5 meglepő ok, amiért nem alszunk jól!

Az éjszakai felébredés normális jelenség, ám ha ez túl gyakran történik, akkor érdemes alaposan utánajárni az okoknak. Íme 5 meglepő oka annak, hogy nem alszunk jól.