+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Ezek a módszerek segítenek, hogy nyugodtan aludjon a baba!

Egészség - 4 bevált babaaltatási tanács

Fogadjuk el, hogy éjszaka megébred!

Bár számtalan történetet olvashatunk a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy a pár hetes-hónapos csecsemő végigalussza az éjszakát, mégse gondoljuk, hogy ez a természetes! A babák természetes bioritmusához hozzátartozik az éjszakai ébredés és a szopizás. 3-4 hónapos korig sem az idegrendszerük, sem a gyomruk nem érett még arra, hogy egyhuzamban átaludják az éjszakát. Ezen kívül a piciknek szükségük van az anya közelségére, a testkontaktusra és a szopizás nem csak az éhségüket csillapítja, de biztonságérzetüket is növeli. Ne elégedetlenkedjünk és ne legyünk türelmetlenek, ha éjszaka többször fel kell kelnünk csemeténkhez, hisz ez csak egy átmeneti időszak az életünkben.

Ne térjünk el a megszokott rutintól!

A szülőknek lehet, hogy monoton, ha minden nap ugyanakkor etetik, fektetik a picit és az alvást mindig ugyanazok a mozdulatsorok előzik meg, a babának azonban éppen ez ad biztonságérzetet és ez segít neki, hogy nyugodtan el tudjon aludni. Érdemes ezeket a szokásokat megtartani később is, mivel a szervezet megjegyzi őket, és óramű pontossággal jelzi az éhséget vagy fáradtságot. A kicsik életének biztos keretet adnak az étkezések, a fektetést megelőző fürdés, mesélés és ringatás. Nem mellesleg a mi dolgunkat is megkönnyíti, hogy zökkenőmentesebben menjen az altatás.

Ellenőrizzük a kiságyát!

Ha gyermekünk gond nélkül elalszik, ám éjszaka nyugtalan, nagyon gyakran sírva ébred vagy megébred, és nehezen szunnyad vissza, érdemes ellenőrizni, nem-e a matraca kényelmetlen vagy jó helyen van-e a kiságya. Problémát okozhat, ha túl zajos, túl világos a babaszoba, vagy vízér felett, huzatban, közvetlenül fűtőtest mellett van a fekvőhely. Próbáljuk ki, hogy áthelyezzük a kicsi ágyát, és lehet, hogy ezzel meg is oldódik a probléma.

Személyre szabott altatási módszer

Rengeteg altatási módszer kering a köztudatban – interneten, családon belül, barátok és ismerősök körében -, ám mielőtt kipróbálnánk valamelyiket, alaposan gondoljuk végig, nekünk valóban megfelel-e. Az altatás módjának illeszkednie kell a család napi ritmusához, a baba temperamentumához, igényeihez és természetesen a mi elvárásainkhoz is.

Lehetséges, hogy valakinél a szülői ágy mellett elhelyezett kiságy, közös alvás, babaszobában elhelyezett matrac vált be, de ez nem biztos, hogy nekünk is megfelel. Minden csecsemő más, így az se biztos, hogy ami az első gyermeknél működött, az a másodiknál is fog.

Jean Orsolya - 2019 április 15.
 

 

Így segítsünk gyermekünknek, ha fél a sötétben!

Miért félnek a gyerekek a sötétben? Hogyan kezeljük a félelmeit, hogy újra nyugodtan tudjon aludni? Íme a bevált módszerek, melyek biztosan segítenek!

Kinek a hibája, ha rossz alvó a gyerek?

Mit rontunk el szülőként, ha még nagyobb korában sem alussza át a gyerek az éjszakát? Vajon ez a mi hibánk vagy valami más van a háttérben?