+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Ennyire élünk egészségesen, mi magyarok!

Érdekességek - Egy 6000 fős kutatás megdöbbentő eredményei a magyarok egészségi állapotáról és arról, hogy a magyarok nem jó alvók.

Mint arra a Walmark friss Egészség Index felmérése rámutatott, hazánkban még mindig kevés halat eszünk, nem vesszük komolyan a napi három fő- plusz két kisétkezést, illetve a lakosság több mint harmada 1,4 liter folyadéknál kevesebbet iszik naponta.

Sok az ülőmunka, kevés a mozgás

A felmérésben résztvevők több mint fele (55%) ülőmunkát végez, avagy a nap legnagyobb részét ugyanabban a testhelyzetben tölti, közel minden harmadik válaszadó pedig naponta 6 óránál is többet nézi a számítógép képernyőjét.
A sport ennek ellenére a Walmark felmérését kitöltők 72%-ának életében legalább alkalmanként megjelenik, majdnem minden második ember pedig saját bevallása szerint a mindennapjai részének érzi a testmozgást. Ám arra a kérdésre, hogy szoktak-e nyújtani, a válaszadóknak csak a harmada felelt igennel. Azoknak, akik alkalmanként sem sportolnak, a legfőbb indokuk az idő vagy energia hiánya, ezt követi, hogy sokan nem lelik örömüket a mozgásban, netán valamilyen egészségügyi problémával küzdenek.

Étkezésben egyre tudatosabbak vagyunk

A felmérés alapján a dietetikusok által javasolt napi három fő- és két kisétkezést 42% tartja be, de a napi rendszerességű zöldség- és gyümölcsfogyasztásra egyre többen (76%) odafigyelnek. Szintén jók az arányok (80%) a fehérjefogyasztás tekintetében, és hüvelyeseket is a válaszadók 65%-a fogyaszt legalább hetente egyszer. Nem ilyen biztató a helyzet, ha a halakról van szó. A válaszadók mindössze 24%-ának kerül legalább heti egyszer valamilyen halféle a tányérjára, és csak közel 2,5% esetében indokolja mindezt vegetáriánus életmód vagy ételallergia. Emellett a magyarok kétharmada havonta legalább kétszer fogyaszt zsíros húst, zsíros sajtot és nehéz, olajban sütött ételeket. A Walmark felmérése szerint folyadékfogyasztás tekintetében sem állunk túl jól: a tesztet kitöltők 35%-a naponta maximum 1,4 liter folyadékot visz be szervezetébe, ám ennél magasabb azok aránya, akik rendszeresen cukros üdítőket isznak.

Nem tudunk leszokni

Hiába valljuk, hogy rendszeresen sportolunk és odafigyelünk a zöldség- valamint gyümölcsbevitelre, ha nem tudunk lemondani káros szokásainkról. Az egészségtudatosabb kitöltők körében különösen megdöbbentőnek tűnik az az adat, miszerint majdnem minden harmadik ember rendszeresen, további 9% pedig alkalmanként dohányzik. Alkoholt gyakran vagy naponta 14% fogyaszt, a felmérésben résztvevők 56%-a alkalmi fogyasztónak, 29%-a pedig absztinensnek vallotta magát.

Elégedettségi index

A Walmark Line felmérésében résztvevő közel 6000 ember 66%-a egészségesnek vallotta magát. Az egészségtudatot ugyanakkor nemcsak a betegségek hiánya, a helyes táplálkozás vagy a testmozgás befolyásolja, hanem az is, hogy mindennapjaink milyen környezetben telnek. A válaszadók harmada zajos vagy szennyezett lakókörnyezetben él, és csak közel 10% válaszolta, hogy teljesen élvezi, amit napi munkája során csinál. Azonban 42% alapvetően elégedettnek, 36% pedig semlegesnek érezte magát azzal kapcsolatban, hogy értékesen telnek-e a mindennapjai. Ennek egyik oka lehet, hogy a stressz kisebb-nagyobb mértékben a válaszadók közel 70%-ának az életében jelen van: ezek az emberek gyakran érzik úgy, hogy nyomás alatt vannak. Így talán nem meglepő, hogy csak 44% tud nyugodtan aludni éjjelente.

Jó hír azonban, hogy azok, akik élvezik a munkájukat, kevesebbet stresszelnek, elégedettek a mindennapjaikkal, illetve rendszeresen fogyasztanak friss zöldséget és gyümölcsöt, a többi válaszadó átlagához viszonyítva ritkábban kapnak el betegségeket. Érdemes tehát mindent megtenni az egészségünk érdekében, és ha kell, segítséget kérni akár a táplálkozás, akár a testmozgás, akár a stresszcsökkentés területén!

 

Jean Orsolya - 2019 március 14.
 

 

A 10 legfontosabb, egészséghez nélkülözhetetlen vitamin és ásványi anyag

Íme a 10 legfontosabb tápanyag és hiányuk egyértelmű jelei

Itt az új veszély: a social jetlag!

Így okoz alvásproblémákat, rossz közérzetet a folyamatos online jelenlét.