+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

Állandó fáradtság gyötri? Ezek lehetnek az okai!

Érdekességek - Nem mindig az alváshiány a felelős a fáradtságért! Ezek az okok állhatnak még a krónikus fáradtság hátterében.

Érzelmi problémák

Az érzelmi mélypontok, a lelki problémák is okozhatnak átmeneti alvászavart, kedvetlenséget, étvágytalanságot és krónikus fáradtságot. Ha legszívesebben ki sem bújnánk az ágyból, ok nélkül levertek vagyunk, ha mindig kimerültnek, kedvetlennek érezzük magunkat, lehet, hogy érzelmi raktáraink ürültek ki. Sokszor a szomorúság hátterében egy olyan esemény áll pl. szakítás, közeli hozzátartozó halála, baleset, amelyet a mai napig nem tudtunk feldolgozni, de hasonló levertséget okoznak a megoldhatatlannak tűnő magánéleti vagy munkahelyi konfliktusok is.

A megoldás: A közismert nassolási technikán kívül - miszerint csokival esszük a csipszet – próbáljunk ki mást is! A cél, hogy endorfin szabaduljon fel a szervezetünkben, mely az agyalapi mirigyben termelődik és nem csak a boldogságérzet kialakulásáért, de a fájdalomérzet csökkentéséért is felelős. A testmozgás, a tánc az egyik legjobb módszer az endorfintermelés beindítására.

Ha nem tudunk kikapcsolni

Kimerültek, ólmosan fáradtak vagyunk, mégsem bírunk pihenni és aludni? A negatív érzelmek, félelmek, a stressz, a rossz gondolatok nem hagyják nyugodni az agyunkat, a fokozott agyműködés pedig álmatlanságot okoz, így a kiadós alvás helyett csak forgolódunk az ágyban.

A megoldás: Alvás előtt törekedjünk arra, hogy gondolataink nyugvópontra kerüljenek. Mindenkinek más segíthet abban, hogy ezt az állapotot el tudja érni: egy csésze citromfüves-levendulás-mézes tea, egy jó regény olvasása, jógagyakorlat vagy relaxációs zene hallgatása.
Semmiképpen se hanyagoljuk el az alvásproblémánkat, mert hosszú távon teljesen lemerül a szervezetünk és megbetegszünk!

Ha nincs energiánk

Amikor egész nap álmossággal küzdünk és nem tudunk koncentrálni, annak ellenére, hogy eleget aludtunk, lehet, hogy alacsony a vérnyomásunk vagy vérszegények vagyunk. Az is lehet, hogy a táplálkozásunkon kell változtatni, mert túl sok finomított élelmiszert fogyasztunk és nem viszünk be elegendő vitamindús tápanyagot.

A megoldás: Kávé helyett igyunk zöld teát és használjuk ki az olyan gyógynövények frissítő hatását, mint a Ginkgo biloba, amely javítja az agyi vérellátást vagy a ginzeng, amely az immunrendszert stimulálja. Ezen kívül sportoljunk, tartózkodjunk sokat a friss levegőn, hogy a testünk, agyunk oxigénellátása javuljon!

Jean Orsolya - 2017 október 04.
 

 

Ezek a legegészségebb alváspozíciók!

A legjobb alvási póz, ha hátfájós, ha horkol vagy ha gyakran ég a gyomra.

Így aludjunk jót várandósság alatt is! – Az első trimeszter

Az első trimeszter változásai, azok hatása az alvásra és bevált módszerek, melyek segítenek, hogy jól aludhassunk a terhesség első hónapjaiban.