+36 /70/ 352 9500
info@sleepwell.hu

Hofherr Albert utca 11/A
1195 Budapest

6 immunrendszer-romboló rossz szokás

Egészség - Rendszeres alkoholfogyasztás, kevés alvás, egészségtelen táplálkozás - csak pár a sok rossz szokás közül, amellyel gyengítjük immunrendszerünket. Felsoroljuk a legtipikusabbakat, amelyeket érdemes kerülni egészségünk védelme érdekében.

Az immunrendszer a szervezet védekező rendszere, melyet szokásainkkal erősíthetünk, de ugyanúgy gyengíthetünk is.  Felsoroljuk, mely tevékenységekkel gátoljuk egészséges működését.

1, Rendszeres alkoholfogyasztás

A rendszeres alkoholfogyasztás épp úgy károsítja az immunrendszert, mint az alkalmanként, nagyobb mennyiségben fogyasztott szeszes ital. A nagyobb mennyiségű alkohol hatására a szervezet fogékonyabbá válik a fertőzésekre és a szív- és érrendszeri, máj, és hasnyálmirigy betegségekre.

2, Magas zsírtartalmú ételek

A magas zsírtartalmú étrend hatására szintén romlik az immunrendszer működése. Számos kutatás bizonyítja, hogy a kevesebb zsírt tartalmazó étrend hatására javul a T-sejtek, vagyis a fehérvérsejtek bizonyos típusának működése, így a fertőzések elleni védekezésben játszott fontos szerepüket jobban el tudják látni.

3, Egészségtelen életmód

Az egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód következtében jelentkező túlsúly szintén fogékonyabbá tehet a fertőzésekre. A test zsírszövetei ugyanis olyan hormonokat állítanak elő, melyek aktiválják az immunrendszer gyulladásos válaszát. Hatására csökken a T-sejtek működése és megnő az olyan súlyos betegségek, mint a szív-és érrendszeri betegségek, a daganatos megbetegedések valamint a diabétesz kockázata.

4, Folyamatos stressz

A folyamatos stressz és annak fel nem dolgozása előbb-utóbb megbosszulja magát. Az állandó nyugtalanság, idegesség alvászavart okoz. A stressz és az alvászavar együtt akár a hormonháztartás felborulásához is vezethet, mely szintén gyengíti az immunrendszerünket.

5, Túl kevés alvás

A túl kevés alvás önmagában is kockázati tényező. Alváshiány esetén megemelkedik a stressz hormon – a kortizol - szintje, mely az immunrendszerben gyulladásos választ provokál. A gyulladás az immunrendszer láncreakción alapuló válasza egy fertőzésre vagy irritációra. Tartós fennállása azonban már a saját szövetek károsodását is okozhatja.

6.  Vitamin- és ásványianyag hiány

Az immunrendszer megfelelő működéséhez fontos a nélkülözhetetlen vitaminok, így az A, C, B6, D és E vitaminok és a folsav pótlása. Az ásványi anyagok közül a fertőzések elleni védekezés hatékonyságát szelén, réz, cink és vas segítségével növelhetjük. Ha a szükséges mennyiséget étrendünk nem tartalmazza, azt javasolt külső forrásból, táplálékkiegészítők segítségével biztosítani.

A cikket dr. Benedek Pálma lektorálta.

 

Sleepwell - 2019 november 04.
 

 

Így teheti tönkre a folyamatos netezés az egészségünket!

Az elektronikus eszközök túlzott és éjszakai használata kimondottan káros az egészségre, az agyra és az idegrendszerre. A sok netezés, mobilozás nem csak az éjszakáinkat teheti tönkre, de teljesen átállíthatja a napirendünket és rossz hatással van a cirkadián ritmusunkra is.

A 6 leghatékonyabb stresszoldó módszer

Egyre többünket érintenek a túlhajtott életmód, a stressz, a napirend hiánya és a nem megfelelő táplálkozás következtében kialakuló problémák. Ingerültek vagyunk, fáradtak, alvásproblémákkal és pszichoszomatikus valamint az életmódunk következményeként kialalakuló civilizációs betegségekkel küzdünk. Lassítsunk és figyeljünk magunkra! A testünk meghálálja!